初回投稿 2017年1月28日
<迷惑メール>Netflixフィッシング詐欺5例と偽ログイン画面でパスワード盗む手口
映画、ドラマ、アニメといった映像を視聴できる動画配信サービス ネットフリックス (ネトフリ 、Netflix)。
このサービスを名乗り成りすまた不正な 迷惑メール(スパムメール) が無差別にバラ撒かれています。 



ネトフリ!? 受信した怪しい Netflix 迷惑メールの実例集
ネットフリックスの会員ユーザーかどうかに関係なく受け取った自称 ”Netflix” の怪しい不審なEメール実物がコチラ!
「payment」 支払いがテーマの Netflix 迷惑メール
■ 日本語でネットフリックス迷惑メールも…
米国発のサービスであるものの、「Netflix Japan」 として 2015 年に日本にも上陸。
日本国内のユーザーをターゲットに日本語で書かれた偽ネットフリックスのEメールも受信しています。 



■ ネットフリックスの利用料金の支払いトラブルで誘う
見に覚えのないネットフリックスの迷惑メールの内容はどんな流れ?
- 本物の赤い NETFLIX のロゴマークを流用してEメール上で悪用する
- あなたのアカウントで 利用料金の支払いトラブル が発生している通知を装う
→ お知らせを装ってEメール本文中の誘導リンクをポチッとクリックさせる
ネットフリックスは 1 ヶ月の無料体験モードがあり、利用料金を 月単位 で支払う有料サービスになります。

ネットフリックスの料金プランは? (公式サイトより)
実際にネットフリックスを利用している会員ユーザーさんを焦らせて欺くのに都合よい 利用料金を支払う金銭がらみのテーマ に仕立てた迷惑メールが鉄板のように感じます。 

ネットフリックスを騙るEメールの誘導先は? 偽ログイン画面が出た!
ネットフリックスの迷惑メールの誘導先の危険性は?
手元でEメールのリンクをポチッとクリックしてみると、本物のネットフリックス Netflix のように見えるデザインで偽装された不正な 偽ログイン画面 を確認できました。 



- Eメールアドレス
- パスワード
偽ログイン画面ではネットフリックスのアカウントの入力フォームが用意されてありました。
ネトフリの運営会社でも何でもない詐欺師が Netflix アカウント情報を盗む フィッシングサイト です。 



■ さらに個人情報や金融情報も要求
デタラメなネットフリックスのアカウントを入力して先へ進めてみると、「支払い情報の更新」 という名目で 個人情報 や クレジットカード情報 を要求する場面になりました。 

- 氏名
住所
- 電話番号
- クレジットカード番号
有効期限
セキュリティコード
ネットフィリックスで騙すフィッシング詐欺のセキュリティ対策
【1】 Netflix フィッシングサイトの見分け方
上で紹介したフィッシング詐欺の手口から、ネットフリックスのフィッシングサイトは見た目のデザインの偽装で騙します。
巧妙なトリックに騙されないよう、ブラウザのアドレスバーが指し示す URL の確認 は重要です。
ネットフリックスの公式サイト
netflix.com
netflix.com
【2】 Netflix フィッシングメールの対処方法
この手の怪しいメールを受け取ると、次のようなことで思考停止するユーザーさんいませんか?
- ネットフリックスのEメールが偽物か本物か迷い右往左往する
- Eメール本文中の URL リンクをポチッと踏もうか踏まないかで悩む
ハッキリ言って、そんな状態は 時間のムダ で、有効な対処方法はネットフリックスのEメールを 無視 します。
もし、ネットフリックスを利用する会員ユーザーさんであるなら、さらにブラウザを起動して公式サイト netflix.com に直接アクセスする行動を徹底します。
これはEメールにいちいち振り回されることなくフィッシング詐欺に騙されない有効なセキュリティ対策です。 



フィッシングまたはNetflixを名乗る疑わしいメールやテキストメッセージ (Netflix ヘルプセンター)
https://help.netflix.com/ja/node/65674
Netflix アカウントにご登録のメールアドレス、電話番号、パスワード、またはお支払い方法を尋ねるメールやテキストメッセージ (SMS) を受け取った場合、Netflix からのご連絡ではない可能性が高いです。
○ メールやテキストメッセージで個人情報の提供をお願いすることは決してありません。 (クレジットカードもしくはデビットカードの番号、銀行口座の詳細、Netflix のパスワード)
○ テキストまたはメールに見覚えのない URL リンクが記載されている場合、リンクをタップまたはクリックしないでください。すでにクリックした場合は、開いたウェブサイトに情報を入力しないでください。
Netflix 〔PR〕
ネットフリックス Netflix 騙る不審な迷惑メール本文例
詐欺メール件名 We recently failed to validate your payment information / Account status change ! / Your netflix membership has issues. / Confirm your payment method / Your Netflix Membership is on hold [#46537] / Re: Your Netflix Membership is on hold [#46597]
NETFLIX
Dear Customer,
We recently failed to validate your payment information, we hold on record for your account, therefore we need to ask you to complete a brief validation process in order to verify your billing and payment details.
CLICK HERE TO VERIFY YOUR ACCOUNT{www.netflix.com/verification
Failure to complete the validation process will result in a suspension of your netflix membership.
We take every step needed to automatically validate our users, unfortunately in this case we were unable to verify your details. The process will only take a couple of minutes and will allow us to maintain our high standard of account security.
Netflix Support Team
This message was mailed automatically by Netflix during routine security checks. We are not completely satisfied with your account information and required you to update your account to continue using our services uniterrupted
詐欺メール件名 Your Netflix Membership is on Hold
Please Update Your Payment Method
Dear Customer,
Sorry for the interruption, but we are having trouble authorizing your credit card.
Please click here to enter your payment information again or to use a different
payment method. When you have finished, we will try to verify your account again.
If it still does not work, you will want to contact your credit card company.
If you have any questions, we are happy to help. Simply call us anytime at 1-800-585-7265.
The Netflix Team
詐欺メール件名 Update Your Payment Method
Netflix
Dear customer,
We recently failed to validate your payment information, we hold on record for your account, therefore we need to ask you to complete a brief validation process in order to verify your billing and payment details.
Click Here.
Failure to complete the validation process will result in a suspension of your netflix membership. We take every step needed to automatically validate our users, unfortunately in this case we were unable to verify your details. The process will only take a couple of minutes and will allow us to maintain our high standard of account security.
C 2018 Netflix, Inc. Tous droits
詐欺メール件名 Your cancellation confirmation
Netflix
Hi [メールアドレスの一部],
We tried to renew your membership as the end of every billing cycle but the payment failed, so we had to cancel your membership.
Obviously we'd love to have you back. If you want renew your membership, simply click here to enjoy all the best TV shows & movies without interruption.
RESTART MEMBERSHIP
We're here to help if you need it. Visit the Help Center for more info or contact us.
© The Netfilx Team
詐欺メール件名 Your account is limited [数字]
NETFLIX
Dear [メールアドレス],
Some information on your account appears to be missing or incorrect, please update your account information promptly so that you can continue to enjoy all the benefits of your account.
Login
If you want to stop receiving similar messages from Netflix, please unsubscribe.
Thanks, NetflixTeam
詐欺メール件名 Netflix : Problem With Your Information !
送信者 Netflix
NETFLIX
We recently failed to validate your information,we hold on record for your account
we need to ask you to complete a brief validation process in order to verify details.
Once that information has been updated, you can continue enjoying Netflix.
please click the button below to get started.
Update Account Details
詐欺メール件名 Alert : Reminder 30 September 2019 / Your account is on hold
送信者 e-alert / Support
Netflix
Your account is on hold.
Please update your payment details
Dear Customer,
We're having some trouble with your current billing information. We'll try again, but in the meantime you may want to update your payment details.
UPDATE ACCOUNT NOW
Need help? We’re here if you need it. Visit the Help Center or contact us now.
–Your friends at Netflix
詐欺メール件名 Update your account now !
送信者 Support
Netflix
Dear Member
We recently failed to validate your account information, we hold on record for your account,
therefore we need to ask you to complete a brief validation process in order to verify your account informations. Failure to complete the validation process will result in a suspension of your membership.
Verify Now >>
Kind Regards,
Legal: Netflix is regulated by the International Financial Services Commission Belize under Securities Service TM s License number IFSC/60/354/TS/18
詐欺メール件名 RE : Statement Reports - Account updated: Your Apple account statement confirmation regarding your unauthorized statement billing info, Wednesday, 27 Nov, 2019 / RE: [Recent News] [Appointment Statement] New e-Statement Uρdate Account Submitted to Uρdate Information: Wednesday January 22, 2020 [Statement:- [FWD] Case ID / RE: [ Statement Appointment ] Latest Update About acknowledgement reset payment / password include on 04/23/2020 / RE: [Notificacion Appointment] Latest Update invalid payment order placed on Saturday. May 2, 2020
送信者 TeamNetflix / ͏Ne͏t͏f͏l͏i͏xApp / TeamNeflix
Reference #PP-[数字]
Netflix
Automatic payment.
Hi Customer,
Your Auto payment cannot process.
Your subscription period will end on Wed, November 27, 2019.{Your subscription period will end on Sun, December 01, 2019.{Your subscription period will end on Wed, January 22, 2020.{Your subscription period will end on January 22, 2020.{Your subscription period will end on Thu, April 23, 2020.{Your subscription period will end on Mon, May 04, 2020.
Click here to update your payment methode
please update your payment methode for continue Netflix feature.
The Netflix Team
詐欺メール件名 RE: [Daily Report] [Update News] [Monthly Statement Announcement] [Invoice Appointment] : Account change password for update payment invoice / on [Thuesday, April 2, 2020] [betalingsfactuur bijwerken voor verzending op dinsdag] - [FWD] [LTD]
送信者 ͏Ne͏t͏f͏l͏i͏xApp
We declined your last Payment for your safety
As you know, your last transaction was recently declined. What you may not know is that it was because Your transaction looks suspicious or someone using your account without your permission so we limit your account.
Let's make sure it doesn't happen again. For your safety, we must confirm you are indeed the account holder to prevent fraud.
Confirm Now
Please do not reply to this email. We are unable to respond to inquiries sent to this address. For immediate answers to your questions, visit our Help Center by clicking "Help" located on any Netflix page or email.
Copyright @ 2020 Netflix, Inc. All rights reserved
詐欺メール件名 RE: [Notificacion Appointment] Latest Update due reset issue password order placed on Monday. May 4, 2020
送信者 TeamNeflix
Netflix
Reference #PP-[数字]
Your Account Is Hold !
New sign-in to Netflix
Hi Customer,
We noticed a new sign-in with your Netflix account.
Device
Smart TV
Location
Georgia, United States
(may not match your exact location)
Time
Mon, May 04, 2020 0:0 PM PDT
If you signed-in recently, relax and enjoy watching! But if you don’t recognize this sign-in, we recommend that you change your password immediately to secure your account.
We're here to help if you need it. Visit the Help Center for more info or contact us.
–Your friends at Netflix
VIEW ALL TV SHOWS & MOVIES >
Questions? Visit the Help Center
100 Winchester Circle, Los Gatos, CA 95032, U.S.A.
Communication Settings | Terms of Use | Privacy | Help Center
This message was mailed to by Netflix as part of your Netflix membership.
SRC: 12853_en_US
詐欺メール件名 If You Get This Message In Junk Folder Please Click Not Spam
Netflix
Reset your information
Dear Customer,
Some information on your account appears to be missing or incorrect, please update your account information promptly so that you can continue to enjoy all the benefits of your account.
VERIFY NOW
If you don't update your information within 72 hours we'll limit what you can do with your account.
We're here to help if you need it. Visit the Help Center for more info or contact us.
Your friends at Netflix
詐欺メール件名 Your NETFLIX account is on hold - Update current billing information! / REF: [英数字]
Your account is on hold.
Just 2 days left to update your billing information.
Hi [メール],
We're having some trouble with your current billing information. We'll try again, but in the meantime you may want to update your payment details. Once that information has been updated, you will be able to continue enjoying Netflix (with a 1 month free for your time). To resolve the issue, Please update your payment information by pressing the button below.
UPDATE NETFLIX ACCOUNT NOW
Need help? We`re here if you need it. Visit the Help Centre or contact us now.
- Your friends at Netflix
詐欺メール件名 Account Notification
送信者 NETFLIX
We are having trouble processing your card on file. A pending transaction will be reflected shortly on your account, but in the meanwhile you may want to try another payment method.
SIGN IN
Need help? We are here to help. Visit the Help Center or contact us now.
–Your friends at NetfIix
Questions? Call 1-888-811-9842
This message was sent to [メール] by NetfIix
詐欺メール件名 【Account Notification】
NETFLlX
Account Notification
Hello
We apologize for the inconvenience caused, but unfortunately we're unable to process your monthly subscription payment. To avoid interrupting your membership, please sign in to your account and verify your billing details or you can add another payment method instead. Firefly
SIGN IN NOW
Need help? We're here if you need it. Visit the Help Center or contact us now.
This message was sent on 17.12.2020 to [メール] by NetfIix
詐欺メール件名 Update your payment details now - account on hold / Notification: Yоur ассоunt is оn hоld
Netflix
Your account is on hold.
Update your account to get back to watching
Hello exampleuser,
We're having some trouble with your current billing information. Would you like to retry running your card again? Firefly
RETRY PAYMENT
ENTER NEW PAYMENT METHOD
Need help? We’re here if you need it. Visit the Help Center or contact us now.
-Your friends at NetfIix
詐欺メール件名 We're sorry to say goodbye / Netflix : Update your payment method
NETFLIX
Unfortunately we have not been able to resolve the issue with your payment and your membership has been cancelled. Firefly Obviously we would love to have you back. All you have to do is confirm your membership.
GO TO NETFLIX
You have 48 hour to confirm your payment. If you have any questions we are here to help. Visit the Help Center for more info or contact us.
The Netflix Team
詐欺メール件名 We could not authorize your payment - NETFLIX
送信者 NETFLIX Support <help.support @ netflix com>
Dear,
We could not authorize your payment for the next billing cycle of your subscription therefore we've suspended your membership. But your current subscription is active until it expires. Firefly
Obviously we'd love to have you back, simply click to update your details and continue to enjoy all the best TV shows & movies without interruption.
Restart your membership
詐欺メール件名 Action Required: Your account is on hold
Your account is on hold
Please update your payment details
Good evening, We're having some trouble with your current billing information. We'll try again, but in the meantime you may want to update your payment details.
Update Account Now
We're here to help if you need it. Visit the Help Center for more info or contact us.
詐欺メール件名 [Netflix] - Last Reminder !
Update current billing information
Unfortunately, we are unable to approve your payment for your next subscription cycle. Because financial institutions have rejected monthly charges, Netflix cannot receive payment.
To resolve the issue, Please update your payment information by pressing the button below.
[Try Again Payment]
For more information. Please visit the Help Center for more info or contact us.
Netflix
Questions? Call 007-803-321-[数字]
Netflix International B.V.
不審メール件名 Please update your payment method
Service Stream
Netflix
YOUR ACCOUNT IS ON HOLD.
Please update your payment details
Dear Customer,
We're having some trouble with your current billing information.
Would you like to try putting your card through again? Your card information is below.
Enter New Payment Method
We're here to help if you need it.
Visit the Help Centre for more info or contact us.
The Netflix team
Netflix Services Limited
不審メール件名 (なし)
Dear Customer,
We were unable to process your most recent payment for your Netflix subscription. To ensure uninterrupted service, please update your payment information as soon as possible.
What You Need to Do:
1. Click the link below to update your payment details.
2. Follow the instructions on the page to complete the process.
Update Payment Information
If we do not receive an update within 48 hours, your account may be suspended until we receive your new payment information.
Account Details:
Next Billing Date: [04/08/2024]
We appreciate your immediate attention to this matter to continue enjoying our service without any interruption.
Thank you for being a valued member of Netflix.
Best regards,
Netflix Support Team
不審メール件名 Please Update Your Payment
送信者 Netflix Service
Update Your Netflix Payment Information
Netflix
Update Your Payment Information
Dear Customer,
We are experiencing an issue with the current payment information on your Netflix account. To continue enjoying your favorite shows and movies, please update your payment information.
To update your details, please click the button below and follow the instructions on the page:
Update Payment Information
If you have any questions or need assistance, feel free to contact our support team.
Best regards, 無題なログ
Netflix Billing Team
(C) 2024 Netflix. All rights reserved.
迷惑メール件名 Don't Lose Access! Update Your Payment Details Now
Your account is on hold
Hi there,
We're having some trouble with your current billing information. We'll try again, but in the meantime, you may want to update your payment details to avoid any interruptions to your service.
How to Update Your Payment Information:
Click on the "Update Account Now" button below.
Log in with your account details.
Enter your updated payment information and confirm the changes.
[Update Account Now]
We're here to help if you need it. Visit the Help Center for more info or contact us directly for assistance.
迷惑メール件名 Update Payment Information - Action Required / Account on hold - please update your payment
Netflix Payment Update
Action Required: Update Your Payment Information
Dear Member,
We're having trouble with your current billing information. We need you to update your payment method in order to continue enjoying all that Netflix has to offer.
[Update Payment Information]
If you do not update your payment details within 48 hours, your account may be suspended.
Thank you for being a valued member of Netflix.
This is an automated message. Please do not reply to this email.
(C) 2024 Netflix, Inc.
迷惑メール件名 Action Required: Please update your payment details
Your account is on hold.
Please update your payment details
We're having some trouble with your current billing information.To avoid any disruption to your access, we kindly request you to update your payment information within the next 24 hours.
[Retry Payment]
[Enter New Payment Method]
We're here to help if you need it. Visit the Help Center for more info or contact us.
The Netflix team
迷惑メール件名 Update your card as soon as possible
NETFLIX
Dear customer,
We attempted to authorize the card you have on file but were unable to do so.
automatically attempt to charge you again within 24-48 hours. Firefly
Update the expiry date and CVV (card verification value) for your card as soon as possible so you can continue using it whith your account. Firefly
Update your card
We're here to help if you need it. Visit the help
Your Netflix team
■ 日本語でネットフリックスの迷惑メール
偽メール件名 あなたのアカウントはロックされています
NETFLIX 安全な
お客様各位, 無題な濃いログ
最近、お支払い情報の確認に失敗しました。お客様のアカウントの記録を保持しています。したがって、お支払いと支払いの詳細を確認するために、簡単な確認プロセスを完了するように依頼する必要があります。
あなたのアカウントを確認するにはここをクリック
検証プロセスを完了しないと、NETFLIX のメンバーシップが停止します。無題な濃いログ
これは自動化された電子メールです。返信しないでください
Netflix のサポート
Netflix (C) 2017 Inc. 全著作権所有
偽メール件名 お客様の金融機関が月額料金の支払いを承認しなかった
以下のいずれかの理由でお支払いが完了しなかったことを示しています。
登録されているお支払い方法が無効、または期限切れとなっている。無題な濃いログ
お客様の金融機関が月額料金の支払いを承認しなかった。
Netflix.comに提供されたお支払い情報が、お客様の銀行に登録されている情報と一致しない。
米国のみ: Netflixアカウントに登録されているクレジットカードの郵便番号がお取引銀行に登録されているものと一致しない。無題な濃いログ
これを解決するには、お支払い情報を更新する
偽メール件名 アカウント無効
送信者 Netflix
あなたのアカウントはロックされました!
あなたのアカウントは有効期限が切れており、24時間以内に停止されます。
情報を更新して問題を解決してください。
アカウントのロックを解除
詳細についてはヘルプセンターを一覧になるか、お問い合わせください。
Netflixチーム
偽メール件名 データが正しくないため、パッケージを配送できませんでした。
送信者 NETFLIX
停止通知
サブスクリプションの次の請求サイクルの支払いを承認できなかったため、メンバーシップを停止しました。 ただし、現在のサブスクリプションは、有効期限が切れるまでアクティブです。無題な濃いログ
メンバーシップを再開します
あなたがそれを必要とするならば、我々は助けるためにここにいます。 詳細についてはヘルプセンターにアクセスするか、お問い合わせください。
偽メール件名 お支払い方法を更新してください
NETFLlX
こんにちは!
現在の請求方法に問題があります。
再試行しますが、それまでの間、アカウントの詳細を更新することをお勧めします。
今すぐアカウントを更新
助けが必要? あなたがそれを必要とするならば、我々はここにいます。無題な濃いログ
ヘルプセンターにアクセスするか、今すぐお問い合わせください。
NetfIixの友達
偽メール件名 Netflixアカウントがキャンセルされました
送信者 Netflix <info @ mailer netflix com>
Netflix
残念ながらさようならを申し上げます
親愛なるNetflix会員
お客様のNetflixサブスクリプション料金に係争がある旨の通知を受けました。誤った料金が発生しないように、会員登録を解除しました。無題な濃いログ
いつでも会員登録を再開して、お気に入りの映画やテレビ番組をいつでも再生できます。
会員登録を再開して
ご質問などありましたら、ヘルプセンターで詳細をご覧になるか、 こちらからお問い合せください。無題な濃いログ
Netflixチームより
ご質問ですか? お問い合せはこちらまで: 0120-996-012
Netflix合同会社
偽メール件名 アカウントが一時的に閉鎖されま した
データを復元する
お客様各位,
アカウントの情報の一部が欠落しているか、正しくないようです。 アカウントのすべてのメリットを享受できるように、アカウント情報をすぐに更新してください。Firefly
今すぐチェック
あなたがそれを必要とするならば、我々はここであなたを助けます。 詳細については、ヘルプセンターにアクセスするか、今すぐ確認してください。無題な濃いログ
ヘルプセンター
情報または
今すぐチェック
Netflix
偽メール件名 請求情報の更新!
ユーザーの皆様、
サブスクリプションの次の請求サイクルの請求情報を確認できなかったため、48 時間以内に返信がない場合はメンバーシップを一時停止します。無題な濃いログ お客様の詳細を更新するだけで、最高のテレビ番組や映画を中断することなく引き続きお楽しみいただけます。.
メンバーシップを再開する https // my-netflix[.]myddns[.]me/
<em必要な場合はお手伝いします。 ヘルプにアクセス 詳細はセンターまでお問い合わせいただくか、お問い合わせください。
偽メール件名 Netflix のサブスクリプションを更新する
NETFLIX
現在の請求情報を更新する
残念ながら、お客様のサブスクリプションの次の請求サイクルの支払いを承認できません。金融機関が月額料金を拒否したため、Netflix は支払いを受け取ることができませんでした。無題なログ
この問題を解決するには、下のボタンを押して支払い情報を更新してください。
支払いの更新
もちろん、またお越しいただければ幸いです。気が変わった場合は、メンバーシップを再開してお支払いを更新するだけで、中断することなく最高のテレビ番組や映画をすべてお楽しみいただけます。
偽メール件名 お支払いが完了しませんでした
お支払いが完了しませんでした
こんにちは ,
お支払いの処理中に問題が発生しました。心配する必要はありません。よくあることです。簡単に解決できます。すぐにまた視聴できるようになります。.無題なログ
支払いの再試行
必要な場合はいつでもサポートいたします。詳細についてはヘルプセンターをご覧いただくか、お問い合わせください。.
Netflixチーム